Avalon » Serie komiksowe » Strange Tales » Strange Tales #116

Strange Tales #116

Strange Tales #116

"The Human Torch in the Clutches of the Puppet Master!"

Postacie
Cytat

"In the name of the dread Dormammu... In the name of the all-seeing Agamotto... By the powers that dwell in the darkness... I summon the hosts of Hoggoth! Lead me to the source of evil! Obey the words of Dr. Strange!"

Streszczenie

HUMAN TORCH

Puppet Master w swojej pracowni przygotowuje plan zemsty na Fantastic Four, tworząc podobiznę Human Torcha. Nowy koncept przestępcy zakłada rozdzielenie grupy herosów i pokonania każdego członka osobno.

Teraz jednak przypomina sobie, jak uszedł z życiem z poprzedniego starcia z Fantastyczną Czwórką*. Gdy obserwował on walkę superbohaterów z Sub-Marinerem, Puppet Master został zaatakowany przez gigantyczną ośmiornicę. Ponieważ stwór był niemal pozbawiony umysłu, superprzestępca nie był w stanie go kontrolować. Używając całej energii swej łodzi podwodnej, Mastersowi udało się wypłynąć na powierzchnię, uciekając z uścisku bestii.

Po zakończeniu rozpamiętywania, Puppet Master przejmuje kontrolę nad Human Torchem i zmusza go, by udał się do Alicii Masters. Gdy do niej dociera, nastolatek zaczyna bezceremonialnie się przystawiać do zaskoczonej dziewczyny i zmuszać ją do pocałunku, równocześnie krytykując Bena Grimma. Sam Thing zaś przybył właśnie do swej ukochanej i natychmiast przystępuje do pobicia Johnny'ego. Wywiązuje się między nimi walka, która przenosi się nad miasto. W trakcie potyczki obaj zaczynają spadać na ziemię z wielkiej wysokości.

Tymasem Alicia nie może dodzwonić się do pozostałych członków F4, którzy chcą spędzić ze sobą miłe chwile, sądząc, że telefon do bazy superherosów nie może być niczym ważnym.

Thingowi i Torchowi udaje się w tym czasie bezpiecznie wylądować i powracają do swej walki. Niestety dla Puppet Mastera, żaden z bohaterów nie posiada w sobie tyle agresji, by poważnie zagrozić przyjacielowi. Superprzestępca musi zwiększyć swoją mentalną kontrolę nad Stormem. By tego dokonać, udaje się w pobliże walczących herosów.

Gdy Masters jedzie taksówką, Alicia domyśla się, że to on odpowiada za obecne wydarzenia i także rusza w kierunku miejsca walki. Puppet Master zmusza Johnny'ego by w końcu ruszył do poważnego ataku, lecz Alicia przekonuje go do odwrotu. Zamiast tego Masters każe Stormowi się zabić, lecz dziewczyna Thinga przekonuje nastolatka by wystrzelił ogień w kierunku superprzestępcy. W ten sposób, Johnny pali marionetkę przeciwnika i uwalnia się spod mentalnej kontroli. Thing rusza zaś by pobić Mastersa, lecz Alicia powstrzymuje go, czując współczucie dla swego ojczyma. Wykorzystując dobroć przeciwników, Puppet Master ucieka, by przygotować kolejny niezawodny plan.

DOCTOR STRANGE

"Return to the Nightmare World!"

Scenariusz: Stan Lee
Rysunki: Steve Ditko

Postacie:
*Dr. Stephen Strange
*Nightmare
*Ancient One, Wong

W wymiarze snu, jego władca, Nightmare, przygotował mistyczny eliksir, który pozwoli mu porywać ludzi, kiedy będą oni spali. Tyran świata koszmaru przewiduje, że tylko Dr. Strange i Ancient One są w stanie mu zagrozić.

Niedługo potem do Dr. Strange'a, czytającego właśnie o pladze nie budzących się ludzi w gazecie, przybywa policja z prośbą o pomoc. Stephen chce by zaprowadzili go oni do ostatniej ofiary. Amulet Strange'a wykrywa mistyczny połysk wokół śpiącego z otwartymi oczyma mężczyzny, co wskazuje mu drogę, którą należy podążyć.

Mistrz magii wraca do swego lokum, by znaleźć odpowiednie kontrzaklęcie w Księdze Vishanti, lecz potrzebna strona jest zbyt wyblakła by bezpiecznie ją wykorzystać. Stephen decyduje się jednak zaryzykować i odnosi sukces. Pojawia się przed nim Mgła Hoggothu, która prowadzi do Świata Cieni. Tam też udaje się eteryczne ja Strange'a.

Po chwili, czarodziej pojawia się w Wymiarze Koszmaru, gdzie nie wolno mu zejść z zaklętej ścieżki. Nightmare'owi nie umyka pojawienie się wroga i próbuje zmylić Stephena, by ten zszedł ze bezpiecznej trasy. Dzięki amuletowi, Strange dalej jednak kroczy bezpieczną drogą. Wtedy władca koszmarów pojawia się osobiście i niszczy ścieżkę przed przeciwnikiem. Lecz nie może tego zrobić z  odcinkiem, po którym już Stephen przeszedł. Nightmare pokazuje także swoich ludzkich więźniów, by zmusić intruza do mniej roztropnego działania. Czarodziej wykorzystuje swój pas by połączyć ścieżkę z miejscem uwięzienia sennych ofiar. W ten sposób uwalnia wszystkich, lecz robiąc to staje na platformie wykreowanej przez wroga i nie może wrócić z resztą ludzi. Koszmarny tyran wysyła przerażające stwory by zniszyły magicznego obrońcę Ziemi, lecz ten oślepia Nightmare'a swym amuletem i natychmiast wraca na zaklętą ścieżkę, a po niej, do domu.

*Które miało miejsce w Fantastic Four #14.

Autor: Mr. M

Galeria numeru

Strange Tales #116

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2019 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.