Avalon » Serie komiksowe » Doctor Voodoo: Avenger of the Supernatural » Doctor Voodoo: Avenger of the Supernatural #1

Doctor Voodoo: Avenger of the Supernatural #1

Postacie
Zapowiedź

Prosto ze stronic New Avengers - Jericho Drumm przyjmuje rolę nowego Sorcerera Supreme, jako Doctor Voodoo! Doświadczając wizji niewyobrażalnego zła, które wkrótce ma nawiedzić uniwersum Marvela, Oko Agamotto przekazało tytuł Maga Najwyższego jedynemu człowiekowi, który posiada unikalne umiejętności, dzięki którym może zatrzymać nadchodzący mrok... Ale czy Doctor Voodoo jest gotowy sprostać roli mistycznego mściciela? W czasie, gdy Jericho stara sie poradzić sobie z nową, niezwykle ważna pozycją, wiele potężnych istot widzi w nim łatwy cel do ataku.

Cytat

Doctor Voodoo: "I am not the sorcerer Supreme you are accustomed to maching. I am... Doctor Voodoo! The Gunner of God... When I roar the earth trembles!"

Streszczenie

Dark Dimension. Wrona wlatuje do sali tronowej Dormammu, gdzie zmienia się w Doctora Voodoo. Nowy Sorcerer Supreme wyraża zdziwienie, że tak łatwo dostał się do dziedzin czarnoksiężnika, po czym ogłasza, że nie może pozwolić, by nawiedzał on Ziemię, dlatego postanowił uwięzić go w tym wymiarze. Łotr rozkazuje otaczającym pomieszczenie Sferom Goqa'xiusa zaatakować intruza, płomienie jednak nie robią krzywdy Jericho, ogłaszającemu, że nie jest Sorcererem Supreme, do którego czarnoksiężnik jest przyzwyczajony. Z pomocą Laski Legby, jednego z artefaktów przyznanych mu jako Hounganowi Supreme, przyzywa Strażnicze Wrony Legby, po czym roztrzaskuje Sfery Goqa'xiusa kolejnym czarem. Ogłasza, że sala tronowa władcy Dark Dimension stanie się jego grobem, po czym znika.

Gdy wraca na Ziemię, czuje, że przez tę podróż o mało nie stracił rozumu. Informuje oczekującego go Strange'a, że wykorzystał jego podpowiedź o słabości Sfer. Stephen martwi się, co się stanie, gdy Dormammu znajdzie sposób na ucieczkę, Daniel Drumm zapewnia więc, że nie uda mu się przechytrzyć Wron. Niestety, okazuje się, że mroczny mag nie stanowił zagrożenia, przed którym ostrzegali Agamotto i Hoggoth – Jericho nadal bowiem słyszy ich głosy. Zabiera więc Strange'a do pomieszczenia, które przygotował, by łatwiej znaleźć owo niebezpieczeństwo i zwalczyć je w zarodku – za barierą stworzoną przez Zaginione Dusze Shuma-Goratha znajdują się Wróżebne Głazy Chthona, dzięki którym jest w stanie obserwować wszystkie magiczne istoty w tym wymiarze. Stephen protestuje, widząc, że jego przyjaciel wykorzystał zaklęcie zapisane w księdze Darkhold. Drumm przypomina więc, że jego rozmówca nie jest już Sorcererem Supreme, a ten, niechętnie, przyznaje mu rację – Oko wybrało jego i jego metody. Jericho proponuje mu, by wykorzystał ten czas, by odpocząć od ciężaru związanego z tytułem Najwyższego Maga i zapewnia, że przygotował się na każdą ewentualność. Znikając, Strange stwierdza jednak, że nic nie może go przygotować na to, co przyniesie przyszłość.

Drumm wraca do swego sanktuarium, Hounfouru, po czym udaje się do nowoorleańskiej kliniki, którą prowadzi. Tam widzi tłumy pacjentów, pyta więc pielęgniarkę, Alexis, czemu go nie powiadomiła. Ta odpiera więc, że to nie ich jedyny problem – bank grozi im wejściem na hipotekę, jeśli nie spłacą rachunków, nie chcąc przyjąć do wiadomości, że są organizacją non-profit i że dotacje rządowe się spóźniają. Następnie prowadzi Jericho do jednego z gabinetów, gdzie od kilku godzin oczekuje go – i tylko jego – pewien pacjent. Gdy zostają sam na sam, ze starca wyłania się Marinette-Bwa-Chech, jedna z Petro Loa, demonów voodoo, wyśmiewając maga i chełpiąc się, że gdy on zaniedbywał obowiązki Houngana Supreme na rzecz swych nowych panów, ona zabiła tuzin dzieci i ich rodziny. Gdy doktor próbuje wypędzić ją ze świata rzeczywistego, zostaje zaatakowany przez Doctora Dooma, który ten moment wybrał, by zdobyć Oko Agamotto. Jericho wysyła swego brata do walki z władcą Latverii, ten jednak jednym ze swych wynalazków odsyła Daniela do świata umarłych. Stwierdza następnie, że widzi w oczach swego przeciwnika, że oczekiwał on chwili, gdy będzie mógł przekazać mu obowiązki Sorcerera Supreme. Doctor Voodoo przypomina, że to on został wybrany przez Oko Agamotto, Victor atakuje go więc, mówiąc, że ciemne moce, przed którymi ostrzegają Vishanti, wpłynęły na decyzję artefaktu, i że to Drumm jest zagrożeniem, które zapowiadają. Widząc, że naraża pacjentów, Jericho postanawia przenieść walkę na inną płaszczyznę, gdy jednak teleportacja zostaje zakończona, odkrywa, że trafili do zupełnie innego miejsca, niż planował – a to za sprawą Dooma, który przejął zaklęcie i zabrał ich do wymiaru, w którym magia Houngana mu nie pomoże, za to żyjące tu Pijawki Een'Gawori wyssą z niego resztki energii magicznej. Przypomina przeciwnikowi, jak zaskoczony był Strange, gdy odkrył, kto został jego następcą i próbuje go przekonać, by oddał mu Oko dla dobra ludzkości. Drumm jednak rzuca się na niego, stwierdzając, że Doom działa wyłącznie dla swego własnego dobra, i podczas walki uszkadza urządzenie na jego nadgarstku. Dwaj magowie walczą, spadając przez nieskończoność wymiarów, aż w końcu lądują na pewnym pustkowiu. Doom niszczy popsuty wynalazek, by nie sprawiał więcej kłopotów, po czym łamie Laskę Legby, którą Voodoo próbował się zasłonić, i przystępuje do rękoczynów. Gdy Jericho nie jest już w stanie się podnieść, Victor zabiera mu Oko Agamotto, po chwili spoglądania weń odrzuca je jednak jak oparzony. Następnie teleportuje się z powrotem na Ziemię, życząc Sorcererowi Supreme szczęścia – choć nawet to mu nie pomoże. Próbując powstać, Jericho z obawą zaczyna się zastanawiać – co takiego zobaczył Doom?

Autor: S_O

Galeria numeru

Doctor Voodoo: Avenger of the Supernatural #1 Doctor Voodoo: Avenger of the Supernatural #1 Doctor Voodoo: Avenger of the Supernatural #1 Doctor Voodoo: Avenger of the Supernatural #1 Doctor Voodoo: Avenger of the Supernatural #1 Doctor Voodoo: Avenger of the Supernatural #1 Doctor Voodoo: Avenger of the Supernatural #1 Doctor Voodoo: Avenger of the Supernatural #1

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2020 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.